tisdag 29 januari 2013

Fler hemlösa katter

Jag har varit och fotograferat fler hemlösa katter. Det är många katter från ett halvt år och
uppåt som gärna vill ha ett eget hem men de flesta verkar vilja ha kattungar. Det är lite
synd för katterna är så fina. Vill man slippa en liten katt som röjer är det mycket bättre med en 
äldre katt.

Där finns speciellt en kattdam som liknar Sudden som är expert på att tigga. Hon sitter
ovanpå kylskåpet så fort någon öppnar det. 

Här kommer några bilder från den senaste fotograferingen och hade jag inte redan haft
katter så hade jag tagit hem dessa.

Kram

Eskil


Wilma


Linus







34 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Åh, så fina katter <3
Det gör mej ont i hjärtat, att de är hemlösa, på så sätt att de inte har egna hem.
Kattungar är alltid så söta, men äldre katter är också härliga personligheter väl värda att få en andra chans.

Kram,Eva

Hjärtruds Stuga sa...

Kan bara hålla tummarna för att de får nya hem. Så fina allihop. Den ena katten var väldans lik min Sussie.

Ha det gott

Kram Karin

Mirjam sa...

Hi Elna,
They are so lovely, my daughter took some photographs also for a animal shelter, to help find homes for the pour cats. When you see her pictures you want to take home with you all the cats...
Have a very nice evening,
Kram,
Mirjam

Helen sa...

Eskil, Wilma och Linus.Uppifrån och ner. Så fina bilder!

Nillis sa...

Åh så fina :-) tjusiga bilder med, kramis

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Elna,
Yes, we too keep 3 cats that others abandoned; it does break our hearts. Let's pray that people will become more responsible.
Hugs to you dear,
Mariette

Helena - ullvi32 sa...

Katter är så fina, jag/vi hade det förr men så blev jag allegisk på äldre dar :)
Men dom är gosiga!
Ha en fin kväll, kramar Helena

Annas röda stol sa...

Fantastiska ni är som fixar med så att katterna får nya hem. Här hos mig så är det fullt med hundar och två goa katter. Ha en trevlig kväll. Kramar Anna

Motive to be Pretty sa...

Great post...Elna.Love cats!! Do you want to follow each other. Let me know. Kisses

Snäckskalsdalen. sa...

Å, ja, det hade jag också gjort! Vilka fina och välskötta katter, görs dom så fina där? Dom små liven, tänk man vill ju ha alla!
Agneta kram

tatjana sa...

Hello Elna,
very nice photos and so beautiful the cats.
Big hugs and kisses from Tatjana

Kavallinskan sa...

Så fina katter! Hade jag ett hus på landet skulle jag ha minst två katter!

Kram viktoria

Lena sa...

Vilka godingar!!!! Hoppas dom snart får ett bra hem!
Kram

Elsina sa...

They are all gorgeous! I hope they"ll find a good warm home. I wish I could take them!
hugs, Elsina

lavendel mio sa...

Så nydelige katter!
Elsker katter:))
Klem Hanne

oldthings sa...

I hope that they will foind a home , care and love !
Very beautiful photos !
Olympia

Tiger sa...

Åh, så fina de är! :-) Eskil eller Linus hade gärna fått flytta hit om vi inte hade haft Tiger redan, och om vi bodde lite närmare... Hoppas att de får flytta till några bra hem.

Vinterhälsningar
Elisabet

Marianne sa...

Så fina katter!
Hoppas dom får ett hem snart! -vem kan motstå efter dina fina bilder!
Men här får det räcka med de tre jag har.....annars flyttar nog gubben;)
Kram

DIMI sa...

Dear Elna,your pictures are so beautiful!These kittens are very preety!I also feed the cats in our neighbor!I feel sorry for them!Have a lovely week!
Dimi..

Claudia sa...

Dear Elna,

poor little cats! They are so beautiful! I hope, they soon will find new homes, where they are loved and treated well!

I keep my fingers crossed for them!
Have a nice day,
Love and hugs to you,
Claudia

Annalisa Cecilia sa...

quanto sono belli!

Ninni sa...

Men..vilka sötnosar! Håller med dig..hade jag inte haft 4 st..hade jag görna tagit en av dessa..*ler* Det katthem kan gå ut med och verkligen trycka på..är att det är mycket lättare att tillfredsställa en nybliven ägare med en lite äldre kisse. Då VET man ju vilka egenskaper katterna har..och vad de gillar..och kanske VEM de gillar. En massa gratisinformation tycker jag..som man aldrig kan få med kattunge. De är ju små under så väldigt kort tid ändå..och under den tiden är det en massa krav på att du ska hinna "fostra" och ta över efter mamman. Nåt mer att trycka på är att alla katter bör ha en kattvän oxå. Många tror att bara för att katten inte är ett flockdjur..så ska de vara själva. Visst finns de dem som VILL vara ensamkatter..men överlag så behöver de en jämlik vän att jaga, fajtas med och träna instinkter.
Kram kram

Nyanser av vitt sa...

Hej
Åh vad fina. Jag önskar att vi kunde ha katter men vi bor inte så att man kan ha dem :O(
kram Agneta

livet på landet sa...

Åhh vilka fina kissar. Nu håller vi tummar och tassar att alla får komma till bra hem =)
Kramen ♥

Kajsa sa...

Hoppas de hittar bra hem.
Den där Wilma tycker jag är väldigt vacker!
Kram

Maddalena sa...

Che simpatici musetti, i gatti più fortunati del mondo!
Baci
Maddalena

A. S. (Asilosofy blog) sa...

I love cats!

http://www.asilosofy.com/

Livets Guldkorn sa...

Men gu´ så fina, tänk att de är hemlösa....JAG skulle så gärna vilja ha allihop men kan inte för katt-sura hundar...

Hoppas de får kärleksfulla hem där man bryr sig om ordentligt!

Önskar dig en fin avslutning på veckan
Ann-Louisekram

Hanna sa...

åh så fina.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Letizia sa...

Hello Elna,
Unfortunately, there will always be homeless cats so that people will abandon them heartless!
Fortunately, there are beautiful people like you who Care for them lovingly, waiting for them to adopt,
six sweet!
kisses,
Letizia

Livets vägar sa...

Vilma är JÄTTEFIN! Men vi bor så långt från varandra :( men..
Du kan mejla mig, hur gammal hon är? Är hon rumsren? Helt frisk? Annat som jag bör veta? Kan jag vara säker på att hon inte käkar min kanin som springer runt hemma?
Mejla mig gärna till: livetsvagar@gmail.com
Fredagskram

Gail sa...

so beautiful Elna ! it's the same over here...I have 3 cats which were all strays ..I wish people would get them neutered ......
have a nice weekend, Gail x

Lövkojan sa...

Underbara små vänner, hoppas de snart hittar ett nytt kärleksfullt hem!

Ha en fin fredagskväll,kram Marie-Louise

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka fina katter och fina bilder! Hoppas att de snart får egna hem hos snälla människor.

Kram Agneta